rehabilitacja kręgosłupa

Rehabilitacja kręgosłupa, fizjoterapia w bólach krzyża.

Bóle kręgosłupa, potocznie określane jako ból pleców są jednym z najczęstszych powodów ograniczających aktywność ruchową. Ból krzyża czyli ból dolnego odcinka kręgosłupa stanowi bardzo szeroki problem zdrowotny. Ból kręgosłupa to zespół objawów o różnych przyczynach i towarzyszący różnym chorobom. Jedna z najczęstszych przyczyn zaburzeń funkcji kręgosłupa są dyskopatie czyli zmiany chorobowe krążków między kręgowych. Inną bardzo znamienną przyczyną powodującą bóle kręgosłupa są pojawiające się w toku starzenia zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa.
Niezależnie od przyczyny ból krzyża upośledza codzienne funkcjonowanie bardzo wielu osób. Rehabilitacja w zespołach bólowych kręgosłupa pomaga wrócić do pełnej sprawności i regularnie prowadzona zapobiega nawrotom bólowym.

Prowadzona przez naszych rehabilitantów fizjoterapia w bólach kręgosłupa, dzięki ćwiczeniom indywidualnie dobranym do stanu i możliwości pacjenta, oraz odpowiedni masaż kręgosłupa ma na celu:

– złagodzenie dolegliwości bólowych
– ćwiczenia indywidualnie dobrane do stanu i możliwości pacjenta
– zapobieganie przed wykształceniem się złych nawyków ruchowych
– przeciwdziałanie wtórnym zmianom w układzie kostno-stawowo-mięśniowym
– zmniejszenie odruchowego wzmożonego napięcia mięśni przykręgosłupowych
– poprawę stabilności kręgosłupa
– poprawę siły mięśni posturalnych
– przywrócenie równowagi mięśniowej

Dodatkowo w ramach wizyt prowadzimy edukację pacjenta w wykonywaniu czynności dnia codziennego w sposób bardziej przyjazny dla kręgosłupa czy edukację pacjenta w przyjmowaniu prawidłowej pozycji siedzącej i stojącej.

Brak możliwości komentowania